Tuesday, 19 March 2013

Formal fashion - Midnight blue dress with matching long gloves/Mode pour bal - Robe bleu nuit avec gants longs assortis




This outfit will be a change in comparison to the previous ones. This time I get to show a formal outfit. Last Friday, I went with my English friend to the annual ball of my former faculty. My friend looked very elegant with her midnight blue dress and matching long satin gloves! 

The dress was bought online (and it may surprise you that the price was very reasonable!) and the gloves come from a local shop in Brussels selling dresses and accessories for weddings and formal events. They cost 35€. I just love how nice long gloves look and how they give a very classy finish to an outfit! I wish more girls would wear them at formal events! 

Cette tenue sera différente des précédentes. Cette fois-ci, j'ai l'occasion de montrer une tenue pour un bal ou autre événement très chic. Vendredi dernier, je suis allé avec une amie anglaise au bal annuel de mon ancienne unif. Mon amie était très élégante avec sa robe bleu nuit et gants en satin assortis! La robe a été achetée sur Internet (pour un prix très raisonnable!). Les gants coûtaient 35€ et viennent d'un magasin à Bruxelles vendant des robes et accessoires pour mariages et cérémonies. J'adore la touche élégante et raffinée que donne ce genre de gants à une tenue! Faudrait qu'il y ait plus de filles qui en portent lors de bals et autres soirées chiques!

No comments:

Post a Comment